Gyakran ismételt kérdések
Amatőr vagyok, klasszikus értelembe vett fotográfusi munkát NEM vállalok, viszont tudok ajánlani az ismeretségi körből magas színvonalon dolgozó profikat. Kreatív ötlet nélküli „csini vagyok”, „lőj rólam pár képet” jellegű megkeresésekkel se fárassz kérlek.
Portrét kizárólag nedves kollódiumra vagy más kézműves alternatív technikával.
Többnyire TFCD alapon. Aktot művészeti célból, glam és erotikust legfeljebb bizonyos keretek között, általában aktfotózás részeként. Mindezt kizárólag modellszerződéssel. Viszont pornográfiát semmi szín alatt nem csinálok.
Szinte 100%-ban amatőr modellekkel dolgozom betöltött 18 év felett életkortól és testalkattól függetlenül. Minimum életkort vörös vonal, ez alatt szóba se állok senkivel.
Saját műteremnek csúfolt „műhelyemben”, természeti környezetben vagy bármely más külső helyszínen. Nedves kollódiumot készítek kitelepülve is, de a körülményes logisztikája miatt ehhez muszáj személygépkocsival megközelíthető helyet találni.
Nedves kollódiumos képeket ebbe a pillanatban ~4×5″ és ~13×18cm méretben, viszont épül az új kamerám maximum 30×30cm-es képekhez.
Archaikus kontaktmásolatokat digitális negatívból ~40×30cm-ig, analóg negatívról jelenleg ~13×18cm-ig
Külső nyomdát megbízva szkennelt negatívról vagy direktpozitívról illetve digitális felvételből ~1,5-2m-ig.
Mint magánszemélytől, eseti jelleggel igen. Leginkább korlátozott példányszámú archaikus nyomatokat és direkt pozitív nedves kollódiumos képeket, de ezek elég drágák.
Mert rengeteg élő munka, valamint nehezen beszerezhető és sokszor veszélyes, méreg drága alapanyagok kellenek hozzá.
A nyers kollódium amiből a fotográfiait készítem külföldről jön ADR-es fuvarlevélellel – csak a szállítási költség 45 EUR. Egyszerre kis tételt vehetek és van ahol írásban is kell nyilatkozni, hogy fotózáshoz kell nem pedig „pukkantani” (robbanóanyag az alapja). Hozzá a kadmium sók szintén piszok drágák. Rengeteg tisztaszesz kell. Üveg, aluminum, szandarak gyanta, levendulaolaj szintén nem olcsóság, az ezüstről meg ne is beszéljünk. Ezek mind fogyóanyagok és messze nem mind. Viszont a nyersanyag a kisebbek tétel.
Fotózáskor annyit lát a modell, hogy hipp-hopp megtörténik a varázslát, fél óránként kész egy kép. Viszont e mögött kegyetlen sok a háttérmunka: soha véget nem érő többlépcsős üvegtisztástól kezdve a folyamatos vegyszerkeverésen, vas-szulfát kristályosításon át az ezüst-nitrát akár heti többszöri karbantartásáig és még sorolhatnám. Mind nagyon macerás időigényes folyamatok. Mellé képkeret gyártás, eszközök készítése – javítása. Amihez hozzáér a nitrát és nem saválló azt felzabálja. Sok anyag kezeléséhez külön védőfelszerelés és nagy odafigyelés szükséges – különben ennyi volt
Tehát a „drágaság” oka az alapanyag, a beletett munkaórák, a vállalt rizikó és egyáltalán nem utolsó sorban maga a végeredmény ami abszolút különleges és egyedi. Minden felvétel megismételhetetlen és kizárólag egyetlen példányban létezik. Plusz még levendula illata is van. Élettartam: több száz év.