Évzáró túra a Csobáncon

Nagyon régen írtam, pedig rengeteg dolog történt az elmúlt pár hónapban – meglehet pont ezért. Túléltük a Dolomitokat, sokat aktoltam, pályázatokra készültem, pécsi csapattal voltam délen (ez úton is köszönöm a meghívást!) és igyekeztem behozni a lemaradásaim. Az év utolsó túrájáról viszont most gyorsan összeszedtem pár képet, íme.

Kérdezhetnétek, hogy miért traktállak benneteket ilyen témával, mint a Balaton-felvidék, hiszen nem túl rég értem haza egy egyedülálló tájegység 3000m-es csúcsai közül és abból még nem nagyon látott napvilágot kép. A válasz egyszerű: bármerre jártam és járok még a világban a szívem mindig ide fog húzni a Dunántúlra: itt születtem, ez a hazám. A Csobánc pedig egyik legkedvesebb tanúhegyem. Soha nem voltam még itt hóban, pedig a Tapolcai-medencére innen a legjobb a kilátás, ugyanis tar kopasz a hegy. Ellentétben a szintén kedvenc Szent György-heggyel, amiről a sűrű akác miatt bajos kilátni, vagy minduntalan belóg valami zavaró ág a kép aljába. Na a Csobáncon ilyen nincs, szabadabban lehet komponálni.

A “Kijönfölhegyre?” kérdésre egyedül Tollár Eszti válaszolt, 30-án délben neki is vágtunk. Út közben megálltunk Keszthelyen a kikötőben hátha van valami érdekes – de csak fáztunk és mindössze pár gyenge absztraktot és “B” képnek való texturákat sikerült lőni. Nem baj, ilyenekre is szükség van.

Eszti talált valamit (2014.)
Keszthelyi kikötő télvíz idején (2014.)

A nagy semmi ellenére sikerült jól elszórakozni az időt, pedig így a rövid decemberi délutánban sietni kellene. Viszont Badacsonytördemic határában megpillantottam “A Lovat” – fehér ló sötét háttér előtt legel a téli tájban hóesésben – muszáj volt megint megállni.

Téli legelő (2014.)

Miközben kattogtattunk, felfigyelt ránk egy világos színű kanca, egyből ment is Esztihez haverkodni.

Tollár Eszti legújabb kis barátja (2014.)

Jöttek a többiek is. Ennek kifejezetten örültem, alig van lovas képem.

Téli mosoly (2014.)
Lóportré (2014.)
Werk - Eszti belövi a témát
Werk – Eszti belövi a témát
Sörénybontó ellenfény (2014.)

Csak nagyon nehezen tudtunk elszakadni tőlük, de menni kell, két óra múlva lemegy a nap. A Csobánc lábához még fényben érkeztünk.

Csobánc  a parkolóból (2014.)
Csobánc a parkolóból (2014.)

Innen csak látszólag van közel, valójában nem keveset kell kutyagolni a várig. A hegy szoknyáján már esett a hó. Nem sok kellett hozzá, hogy visszaforduljunk. Rossz döntés lett volna, csodás fényjáték követte az elvonuló hófelhőt.

Út a Csobáncra (2014.)
Tapolca homályban (2014.)
Hegyesd felett havazik (2014.)
Fényjáték - előtérben Gyulakeszi, háttében balra a Szent György-hegy (2014.)
Fényjáték – előtérben Gyulakeszi, háttében balra a Szent György-hegy (2014.)
Werk - Tollár Eszter felvétele
Werk – Tollár Eszter felvétele

Felérve a  hegytetőre még mindig sötétbe borít minket a hófelhő, de már tisztul É-ról. Folyamatosan változik a fény, nincs két egyforma pillanat.

Falmaradvány (2014.)
Werk, igen ez is én vagyok - Tollár Eszter felvétele
Werk, igen ez is én vagyok – Tollár Eszter felvétele

És ezt fotóztam éppen:

Téli alkony a Csobáncról (2014.)

Összefoglalva szép túra volt, köszönöm Esztinek a társaságot – a többi lusta dög le van sajnálva 😛